Termin nonfungible token (NFT) obično se odnosi na kriptografsko sredstvo na blockchainu koje predstavlja nematerijalnu i jedinstvenu digitalnu stavku kao što je umjetničko djelo, fotografija, kolekcionarski predmet u igri ili tweet koji druga sredstva ne mogu zamijeniti jer ima skup izuzetnih svojstava. Svaki NFT je jedinstven i ograničen u količini i nije zamjenjiv; može služiti kao dokaz autentičnosti i vlasništva.

NFT-ovi se razlikuju jedan od drugog po metapodacima i jedinstvenim identifikatorima kao što je bar kod. Informacije koje čine sredstvo poznate su kao metapodaci. Metapodaci omogućavaju korisnicima da kupuju ili prodaju objekte na osnovu njihovih metapodataka, a ne cijelog objekta.

NFT-ovi imaju za cilj da repliciraju opipljive atribute fizičkih predmeta poput jedinstvenosti, oskudice i dokaza o vlasništvu. S druge strane, zamenljiva dobra mogu se zameniti jer ih karakteriše njihova vrednost, a ne jedinstvene karakteristike. Međutim, digitalni proizvodi su važeći samo kada se koriste zajedno sa njihovim proizvodom.

Prototipovi NFT-a bili su obojeni novčići, koji se odnose na eksperimentalnu imovinu stvorenu na Bitcoin mreži 2012. Prvo sredstvo koje predstavlja nepromjenjivi trgovački blockchain marker kreiran je 2014. kao eksperiment za konferenciju Sedam na sedam u New Museumu u New Yorku. Grad.

Dok digitalni kolekcionarski predmeti i umjetnički NFT i dalje privlače najviše pažnje u kripto zajednici, njihovi potencijalni slučajevi upotrebe nastavljaju da rastu. Oni se proširuju od općih slučajeva upotrebe poput digitalne umjetnosti i igara na modu, muziku, akademiju, tokenizaciju predmeta iz stvarnog svijeta, patente, prodaju članstva i programe lojalnosti. Takođe postoji prostor za kombinovanje prednosti NFT tehnologije sa funkcionalnošću decentralizovanih finansija (DeFi). Na primjer, moguće je posuditi i posuditi nepomične tokene, a oni se mogu koristiti kao kolateral za osiguranje zajma.

Svi zainteresovani za prodaju i dijeljenje svojih digitalnih kreacija poput sadržaja, umjetnosti, muzike i fotografije mogu kreirati NFT-ove. Evo praktičnog vodiča o uspješnom prelasku na kolovoz kreiranja nezamjenjivog tokena.

Kreiranje NFT-a je prilično jednostavan proces. Na primjer, korisnici mogu odabrati svoj sadržaj i dobiti kripto novčanik. Oni mogu odabrati odgovarajuće NFT tržište i slijediti njegova uputstva. Nakon što se kreira NFT, spreman je za slanje prijateljima ili prodaju kolekcionarima.

Evo šta trebate znati više o procesu kreiranja NFT-a.

Razumijevanje NFT-a
Jedan NFT kolekcionar platio je 69,3 miliona dolara za digitalno umjetničko djelo pod nazivom “Svakodnevni: Prvih 5000 dana” Mikea Winkelmanna, poznatog i kao Beeple, čime je ovaj NFT postao najskuplji u historiji kripto umjetnosti. Kolekcija CryptoPunks sastoji se od 10.000 pikseliziranih slika punkera sa skupom jedinstvenih karakteristika, koji su pionirski 2015. godine na Ethereum blockchainu, prodaju se za hiljade dolara .

Postavlja se pitanje: kolika je vrijednost ovih digitalnih kreacija i zašto kolekcionari troše toliko novca na njih?

Beepleov “Everydays”, kolaž od 5.000 crteža koji se svaki dan pominju u proteklih trinaest i po godina, bio je težak zadatak. Međutim, mnoge NFT zbirke, koje su neverovatno uspešne, najverovatnije ne zahtevaju posebno složen doprinos autora.

Stoga, za svakoga ko želi da postane NFT umjetnik, donekle je neophodno imati na umu cilj i visok nivo kreativnosti. Čak i za one koji nisu toliko vješti kao Leonardo da Vinci, ali imaju gomilu ideja, stvaranje NFT-a nesumnjivo vrijedi pokušati. Štaviše, za umjetnike po zanimanju koji najvjerovatnije već imaju nekoliko umjetničkih djela nalik na Beeple-a koja miruju u digitalnom studiju i samo čekaju da se prodaju kao NFT-ovi, ovo bi mogla biti odlična poenta za početak.

Iskreno, inovativno i privlačno digitalno umjetničko djelo nepoznate osobe neće dostići nivo ludila kao što su kreacije slavnih ličnosti poput 10 digitalnih slika kanadskog pjevača Grimesa koje su prodane za oko 6 miliona dolara , objavio je NFT od Kings of Leon koji je zaradio 2 dolara miliona u prodaji , ili uzbudljivi NFT koji predstavlja prvi tvit Jacka Dorseya, koji je prodan za više od 3 miliona dolara .

Na kraju krajeva, NFT tehnologija je idealna za očuvanje oskudice i uspostavljanje vlasništva nad digitalnom i materijalnom imovinom. Digitalnim kreatorima nudi solidne opcije za monetizaciju njihovog rada i nivo fleksibilnosti koji često nedostaje modelima tradicionalne kreativne industrije. Priključivanje digitalnog sadržaja na blockchain kao nezamjenjivi token je siguran i provjerljiv način da se on prodaje na mreži. Nadalje, NFT kreacija nudi umjetnicima neograničen pristup globalnoj mreži kolekcionara i istomišljenika.

Na sreću, proces kreiranja NFT-a nije ni skup, ni složen ni tehnički. Bez pisanja bilo kakvih kodova i uz pravi vodič, svako može kreirati NFT.

Odaberite format i odaberite svoj sadržaj
Prvo, kreatori treba da odaberu format svog NFT-a. Oni mogu generirati nezamjenjivi token iz bilo koje multimedijalne datoteke. To može biti digitalna slika, fotografija, tekst, audio datoteka ili video sa nekog značajnog događaja. Postoje i drugi kreativni proizvodi kao što su kripto-kolekcionarski predmeti, virtuelni predmeti video igara kao što su avatari, oružje i valuta, kao i virtuelno zemljište u metaverzima koji se takođe mogu predstaviti kao NFT.

Naravno, ovdje ima mjesta za ideje kreatora, jer se čini da bi sve digitalno danas moglo biti NFT. Na primjer, to bi mogao biti izvorni kod World Wide Weba, koji je prodao njegov izumitelj, Sir Tim Berners-Lee, u obliku NFT-a za 5,4 miliona dolara , “umjetnički prikaz visoke rezolucije” genetskih podataka profesora Georgea Churcha , ili podatke prve osobe koja je sekvencionirala sopstvenu DNK. Štaviše, još uvijek postoji mjesto za nedigitalno tokeniziranu imovinu iz stvarnog svijeta, od nekretnina i dijamanata do dizajnerskih patika, koje se sve prodaju u obliku NFT-a.

Što se tiče formata, kreatorima je data potpuna sloboda izbora. To može ovisiti o temi njihovog umjetničkog djela i njihovoj mašti.

Imajte na umu da nakon što kreatori odluče koji sadržaj i u kojem formatu žele da predstavljaju kao NFT, moraće da ga konvertuju u odgovarajući tip datoteke, posebno ako već nije digitalan. Većina stavki se obično skladišti kao prenosive mrežne grafike (PNG) ili datoteke u formatu za razmjenu grafike (GIF). Tekstovi bi obično bili dostupni u formatu prenosivog dokumenta (PDF), dok bi muzika vjerovatno bila pohranjena u MP3, a video zapisi u MP4.

Kako kreirati i iskovati NFT
Vrijednost NFT-ova je definisana njihovom jedinstvenošću . Postoje situacije u kojima korisnici mogu htjeti stvoriti nekoliko identičnih kopija svojih kreacija. Na primjer, ako prodajete kolekcionarski predmet, možete ponuditi različite verzije, neke ekskluzivnije od drugih. U ovom slučaju, morate odlučiti koliko ćete identičnih kopija određenog NFT-a uključiti u blockchain jer će taj broj biti fiksiran i vaši NFT-ovi postaju imuni na bilo kakve modifikacije nakon njihovog kreiranja.

Proces stvaranja nezamjenjivog tokena naziva se kovanje. Izraz se odnosi na proces pretvaranja digitalne stavke u imovinu na blockchainu. Slično kao što se metalni novčići stvaraju i dodaju u opticaj, NFT se kovaju nakon što su stvoreni. Nakon procesa, digitalna stavka postaje zaštićena od neovlaštenog pristupa, sigurnija i teška za manipulaciju. Pošto je predstavljen kao nezamenljivi token, onda se može kupiti i trgovati, kao i digitalno pratiti kada se ponovo proda ili ponovo prikupi u budućnosti.

Neke NFT tehnologije dozvoljavaju da se stalne provizije isplaćuju originalnom kreatoru kad god referentna stavka promijeni vlasnika. Prilikom kovanja tokena, kreatori mogu programirati klauzulu o honorarima tako da naknadna prodaja njihovog digitalnog predmeta za njih generira pasivan prihod. Ako njihov rad postane popularan i poraste na vrijednosti, mogu dobiti novčanu korist od toga.

Proces kovanja počinje kada potpišete svoj NFT i platite naknadu za gas. Moći ćete vidjeti svoj tek iskovani NFT na svom profilu nakon što transakcija bude potvrđena.

Odaberite NFT tržište
Nakon što je digitalna stavka za budući NFT spremna, vrijeme je da odaberete NFT tržište za prodaju.

Odabir platforme je bitan dio procesa kovanja NFT-a, a pravi izbor ovdje ovisi o različitim faktorima uključujući određene tipove blockchaina, podržane standarde i formate, dostupnost i cijenu za izradu NFT-a.

Prvi standard za predstavljanje nezamenljivih digitalnih sredstava na Ethereum blockchainu bio je ERC-721. Standard ERC-1155 nudi polu-zamjenjivost. Za razliku od ERC-721, gdje jedinstveni identifikator predstavlja jedno sredstvo, jedinstveni identifikator ERC-1155 tokena predstavlja cijelu klasu zamjenjivih sredstava, čiji broj korisnik može prenijeti na druge. Komponente zasnovane na standardu ERC-998 su šabloni prema kojima NFT mogu biti ili nezamenljiva ili zamenljiva sredstva.

Ethereum nema monopol na NFT. Međutim, većina platformi je bazirana na Ethereum-u. Ostala NFT tržišta koja nisu Ethereum pripadaju ekosistemima blockchaina kao što su Cosmos, Polkadot ili Binance Smart Chain, da spomenemo samo neke.

Svaki od NFT marketa radi malo drugačije i ima svoja specifična uputstva, kao i prednosti i nedostatke. Na primjer, neki od NFT-ova su kurirani, dok su drugi zasnovani na samoposluživanju. Kreiranje NFT-ova na nekim platformama je jeftinije od drugih, dok neka tržišta ne podržavaju određene formate datoteka. Neke platforme su prilagođene korisniku, dok druge imaju složeno korisničko sučelje (UI) koje bi moglo zastrašiti nove korisnike.

Trenutno postoji mnogo NFT tržišta u kripto prostoru. Platforme bez kustosa su se pojavile kao održiva alternativa onima koje su kurirane jer svima pružaju besplatan pristup. Da bi na njih postavili NFT-ove, korisnici se samo trebaju registrovati i platiti naknadu za transakciju da bi iskovali token.

Jedna platforma koja nije kurirana je OpenSea koja omogućava korisnicima da kuje i trguju NFT-ovima, pregledaju podatke o njima i provjeravaju statistiku. Kreiran 2017. godine, OpenSea čuva gotovo sve kripto umjetničke kolekcije, kao i ogroman broj predmeta iz mnogih popularnih blockchain igara. Platforma ima prilično korisničko sučelje za kreiranje koje omogućava korisnicima da brzo i efikasno kreiraju nepromenljivi token besplatno.

Još jedno masovno tržište je Rarible, samouslužna platforma koja je međusobno povezana s OpenSea-om. Proces kreiranja NFT-a na Rarible-u je vrlo sličan OpenSea-u, ali je njegova funkcionalnost malo drugačija. Na primjer, broj formata je ograničen, a veličina umjetničkih djela manja. Ipak, Rarible ima veliki promet i omogućava korisnicima da kuje tokene prije prodaje, dok OpenSea upravlja kovanjem tokena kada se proda.

Za razliku od samouslužnih platformi, one s kustosom su selektivnije prema kreatorima. Da bi počeli prodavati digitalni sadržaj na SuperRare ili Nifty Gateway-u, kreatori moraju podnijeti prijavni formular sa strogim kriterijima odabira i dugim periodom čekanja na odluku stručnjaka.

Postavite novčanik i posjedujte nešto kriptovaluta
Novčanik za kriptovalute je kritična komponenta svakog blockchain sistema. Prema osnovnim principima blockchaina, korisnicima su potrebni novčanici za pristup različitim platformama, potpisivanja transakcija i upravljanje svojim stanjem. Stoga, NFT tržišta eliminišu potrebu za pohranjivanjem podataka o korisničkom računu, čineći platformu sigurnijom.

Nekoliko aplikacija novčanika za kriptovalute dostupno je na pametnim telefonima za kupovinu i pohranu kriptovaluta. Mnogi su dizajnirani posebno za novopridošlice u blockchain-u i mogu ih voditi kroz naknade za transakcije, sigurnost i privatnost.

Postoji mnogo kripto novčanika i proširenja pretraživača za pristup aplikacijama zasnovanim na blockchain-u koje mogu obaviti posao. Neki nude povećanu sigurnost osim jednostavne adrese e-pošte i lozinke uz pristupnu frazu od dvanaest riječi. Prije postavljanja novčanika, najvažnije je provjeriti da li odgovara kriptovaluti koja se koristi na platformi koju namjeravate koristiti.

Kada žele da iskovaju token na blockchainu, korisnici su obavezni da plate naknadu za gas. Naknada za gas se odnosi na plaćanje koje izvrši korisnik kako bi nadoknadio računarsku energiju potrebnu za obradu i validaciju transakcija na blockchainu. Ograničenje plina je maksimalna količina plina koju je korisnik spreman potrošiti na određenu transakciju.

Naknade za gas značajno variraju u zavisnosti od nivoa potražnje za kreiranjem transakcija. Kovanje NFT-a može biti besplatno. Međutim, može koštati između 10 i 100 dolara, ovisno o odabranom tržištu. Naknade za plin su znatno jeftinije (u prosjeku) vikendom kada manje ljudi obavlja transakcije, što će pomoći entuzijastima NFT-a da smanje troškove ako kuje više artikala.

Kovanje više predmeta razlikuje se od dvostrukog kovanja koje se odnosi na kovanje istog NFT-a dvaput. Korisnici nisu ograničeni da istu digitalnu stavku koja je već iskovana na jednom NFT tržištu prenesu na drugo, kovaju je drugi put i ponovo prodaju kao novi NFT. Korisnici moraju imati na umu sve potencijalne posljedice po njihovu reputaciju, kao što je devalvacija navedenog NFT-a i bilo koje naknadne digitalne stavke koju bi korisnik mogao prodati, jer bi kredibilitet korisnika mogao biti narušen. Stoga, dvostruko kovanje treba izbjegavati umetanjem nevidljivog koda u datoteku digitalne jedinice bez značajnog utjecaja na izgled predmeta golim okom.

Zatim korisnici mogu preuzeti aplikaciju novčanik za kriptovalute i na svoje pametne telefone i na osobne računare kako bi pristupili NFT računima, jer će morati imati način da primaju kriptovalute i pretvaraju ih u tradicionalni novac kad god požele.

Postoje dva glavna načina da pretvorite kriptovalutu u gotovinu i na kraju je prebacite na bankovni račun. Prvo, možete koristiti treće strane kao što su kripto mjenjačnice, bankomati i debitne kartice. Druga opcija je korištenje peer-to-peer (P2P) platforme. Obje metode su jednostavne i sigurne. Međutim, korištenje peer-to-peer transakcije obično je brži i anonimniji način za razmjenu vaše kriptovalute za gotovinu po unaprijed određenoj stopi.

Slijedite upute NFT platforme
Svako NFT tržište ima posebne instrukcije koje će kreatori morati slijediti kako bi kreirali nepromjenjivi token.

Prvo, tržište obično traži od korisnika da učitaju fajl koji žele da pretvore u NFT sa naslovom i kratkim opisom. U idealnom slučaju, korisnici NFT platforme treba da provedu neko vrijeme popunjavajući detalje svojih nepromjenjivih tokena i usavršavajući ih kako bi privukli kolekcionare i povećali šanse za prodaju svojih kreacija. Nakon učitavanja digitalne stavke, također će morati odabrati da li će kovati jedan token ili kolekciju.

Drugo, postoje dvije moguće opcije za prodaju NFT-a: fiksna cijena ili aukcija. Prodaja po fiksnoj cijeni je kada korisnici određuju cijenu po kojoj žele prodati NFT. Prilično je transparentan i direktan. Aukcije su još jedan uzbudljiv način prodaje NFT kreacija. Obično su dostupne dvije vrste aukcija na različitim NFT tržištima. Prvi tip je engleska aukcija, koja je aukcija sa povećanjem cijene i na kraju pobjeđuje najviša ponuda. Postoji i oblik engleske aukcije koji se zove aukcija na vreme kada se za svaki lot može licitirati tokom definisanog perioda i na kraju perioda, sakupljač koji je dao najvišu ponudu pobeđuje i kupuje NFT. Drugi tip je holandska aukcija, poznata i kao aukcija sa smanjenjem cijene, u kojoj cijena pada sve dok neko ne kupi NFT.
Zatim, u zavisnosti od tržišta koje su korisnici odabrali, morat će postaviti početnu cijenu za svoj NFT. Neka tržišta takođe traže da se odredi procenat tantijema, koji je iznos koji će korisnici dobiti kada budući kolekcionari prodaju svoj NFT. Određivanje procenta je balansiranje jer će vam veći postotak donijeti više novca po prodaji, ali će također odvratiti ljude od preprodaje vaše umjetnosti na prvom mjestu jer će biti manje vjerovatno da će sami zaraditi.

Također, postojat će opcija za dodavanje svojstava datoteke kao što su optimalna rezolucija i veličina. Konačno, platforma verifikuje token i ako je odobren, spreman je za prodaju.

Promoviranje NFT-ova
Uz sve rečeno i urađeno, korisnici mogu izabrati da aktivno promovišu svoju tek iskovanu NFT kreaciju. Promocija NFT će zavisiti od NFT specifičnosti korisnika. Međutim, postoje neke osnove na koje kreatori mogu obratiti pažnju, kao što je razumijevanje kupca ili učinkovito kreiranje strategije promocije.

Jedna od najefikasnijih tehnika promocije su odnosi s javnošću, koja se odnosi na razvijanje pozitivne reputacije u zajednici dijeljenjem povoljnih informacija o vama i vašoj NFT kolekciji.

Također, moglo bi se promovirati putem internetskog oglašavanja, uključujući objave u nišnim novinama i pojavljivanja na kripto podcastovima, kao i promocijom na društvenim mrežama.

Ako kreatori traže najveće kolekcionare, imalo bi smisla privući najveću moguću publiku, a korištenje društvenih medija moglo bi biti uvelike jer korisnici mogu dijeliti veze do svojih digitalnih predmeta na svojim društvenim medijima i na NFT tržištu. Twitter, Telegram i Discord su već uspostavili komunikacijske kanale za kripto zajednicu, gdje korisnici mogu kreirati lične naloge na njima kako bi promovirali svoje NFT-ove, uspostavili reputaciju i poboljšali opću svijest. Shodno tome, mogu upoznati neke influensere i umjetnike s kojima će sarađivati ​​ili novinare popularnih medija koji su voljni pisati o sebi i svojoj NFT kolekciji.

Za NFT kreatore, razvijanje lojalne zajednice moglo bi biti od vitalnog značaja za promociju jer će ih ovi ljudi stalno podržavati, širiti vijest o njima, ulagati u njih i voljno kupovati njihove NFT kreacije.

Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.