Airdrop je distribucija tokena ili novčića kriptovalute, obično je besplatna te se šalje na brojne adrese kripto novčanika. Airdropovi se prvenstveno primjenjuju kao nova vrsta marketinga, odnosno način privlačenja pozornosti, što rezultira veću bazu korisnika i širu distribuciju tokena ili kriptovalute.
Cilj Airdropa je iskoristiti mrežni učinak targetiranjem postojećih korisnika određene valute temeljene na blockchainu, poput Bitcoina ili Ethereuma kako bi kripto korisnici sudjelovali u njihovoj kriptovaluti ili projektu.
Postoje dva načina na koji kreatori distribuiraju svoje tokene: slučajnim odabirom primatelja ili objavljivanjem događaja vezanim za airdrop(najčešće na društvenim mrežama). Često će slučajni Ethereum računi koji imaju određenu vrijednost u Ethereum valuti primiti razne neželjene airdrop tokene.
Sada postoje mnoge web stranice koje promoviraju kriptovalute putem Airdropa, a društvene mreže izvrsno su mjesto za čitanje o nadolazećim Airdropovima.
Ljubitelji kriptovaluta mogu dobiti besplatnu kriptovalutu podržavajući projekte koji puštaju svoje kriptovalute putem Airdropa. Često će imati zahtjeve poput pridruživanja Telegram kanalu, prosljeđivanje tweetova ili pozivanja novih korisnika u projekt. Ako je potrebno da sudionik uloži kapital u projekt, to se ne smatra airdropom, već ICO-om.
Airdrop se može smatrati vrlo učinkovitom i uobičajenom marketinškom strategijom među novim kripto projektima. Njegov cilj je proširiti vijest o određenom proizvodu, novčiću ili razmjeni u svijetu kriptovaluta. Uz to, novi vlasnici tokena potiču se na uspjeh projekta zbog određenog broja novčića kojeg posjeduju.
U posljednje vrijeme ova strategija postaje sve važnija za širu kripto zajednicu zbog učinkovitosti strategije, nažalost kao i za veliki broj neželjenih(prevarantskih) praksi oglašavanja. Zbog sve veće broja prevarantskih oglasa mnoge društvene mreže, ponajviše Facebook, odbijaju dopustiti oglase koji promoviraju razne kripto projekte.